سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قصه گوی شبی خوشتر از دانش، نیست . [امام علی علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
سلیمان قراجه داغی[368]
گزارشات و عکسهای کوهنوردان تبریز در مورد کوهنوردی سنگنوردی یخ نوردی و غارنوردی شماره تماس : 09144024255 ایمیل: Solei.sakhreh@gmail.com

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

پیوند دوستان
 
گروه اینترنتی جرقه داتکو کوه قاف آناپورنا گروه کوهنوردی آذرجوان تبریز سلیمان قراجه داغی چرا کوهنوردی...؟ تبریز کوه هم طناب دیواره بلند و انگشتان سرما زده حسن نجاریان کوهنورد اخبار کوهنردی کوه نوشت امید کوهستان دتا کوه تبریز کوه( دوچرخه سواری ) فرزند سبلان آپلود رایگان عکس آرام کوه ئاورین کوهنورد بوکانی چیلیک کلایمبینگ عکس آنلاین کوه نیوز کوهنوردان مریوان گروه کوهنوردی آلپ تبریز شبکه خبری صداقت فیلم و عکس کوهنوردی کوهنوردی، ورزش وسلامتی هیئت کوهنوردی استان همدان عشق کوهنوردی طبیعت دوست شیراز تک نورد سایت ابزار غارنوردی aerie پایگاه خبری کوهنوردی پایگاه اطلاع رسانی پزشکی کوهستان ایران رووش کرد سقز هئیت کوهنوردی استان آ.ش بخش بانوان هیئت کوهنوردی استان آ.ش هیئت کوهنوردی استان تهران خبرگزاری مهر ساوالان یا سبلان داغلی گرگر صخره 2 ع . رضا پور فدراسیون کوهنوردی فری متوو (سایت هواشناسی) گروه کوهنوردی پرستو باشگاه کوهنوردی اوج آپلود عکس آپلود عکس رقص طوفان نوبهار زندگی کوهنوردی ماگما ... فواد رضاپور دماوند ....حامد دشتی زاده گروه کوهنوردی وتوس ایستاده ام جون کوه گروه کوهنوردی هفت خوان کرج کانون کوهنوردان اوراز مهاباد بهسایت دره نوردی و غارنوردی پارس تولس

PardisFun.Com
پیشاپیش عید نوروز را برای تمامی همنوردان تبریک می گویم

امیدوارم سال خوبی را آغاز کنید

 


88/12/26::: 6:14 ع
نظر()
  
  

پنجاه و هشتمین شماره فصلنامه کوه - نسخه بهار با مطالب متنوع منتشر شد. در این شماره می خوانیم: اورست ( گزارش نیما یزدی پور از صعود به اورست - جبهه شمالی) - از دریا  بیماری ام اس و صعود کننده اورست- تراژدی سفید-مفهوم آمادگی جسمانی- طناب کوه نوردی- لزوم توجه به فرسودگی ابزارها- غاریخی در منطقه زردکوه- غارذکریای استهبان فارس- قله های منطقه کاشان-کامپیوتر و کوه نوردی- نکات فنی-گواهینامه صعود چه ارزشی دارد- در جست و جوی یتی «آدم برفی»- قله نوردی در صعود فارسی- خطرات بهمن - گزارش برنامه مشترک غارنوردی ایران و لهستان- نکات فنی در غارنوردی گزارش همایش غارنوردان - اخبار و مطالب خواندنی دیگر



















منبع : سایت فدراسیون


  
  

تیم ملی کوه نوردی کشورمان به منظور صعود به قله دائولاگیری هفتمین قله مرتفع جهان به ارتفاع 8167 متر  25 اسفند ماه جاری  (ساعت ?:?? بامداد از طریق فرودگاه امام ) عازم نپال می شود.ایرج معانی از اردبیل، سیدواسع سیدموسوی از کردستان، مجید نعمت اللهی از لرستان، هادی صابری و سیدحسین صالحی از کرج ومحمد نادریان، ،سیدمحمود هاشمی و محمد نصیری از تهران نفرات اعزامی هستند...(خبر کامل و پوستر در ادامه مطلب ...)
ادامه مطلب...

88/12/23::: 5:38 ع
نظر()
  
  

با اکتشافات جدید در تاریخ 6 مارس سال جاری میلادی، دو غاری که در سالهای 2008 و 2009 کشف شده بودند، در کارست Buda-hills (واقع در بوداپست، پایتخت مجارستان) بهم متصل شدند.

این سیستم غاری جدید که Harcsasz?j? – Hideglyuk نامگذاری شده است 85 متر عمق و 5 کیلومتر طول (نقشه برداری شده) دارد. این غار، شامل غارسنگهایی مانند فلواستونها، آراگونیتها و مرجانهای غاری و ... است.


دالانهای غار نسبتا بزرگ هستند و به 15 در 30 متر نیز می رسند، شکافهایی نیز وجود دارد که فقط با استفاده از SRT امکان پیمایش دارند (که در این کارست غیر معمول است).

کار اکتشاف در این سیستم غاری هنوز ادامه دارد و نکته جالب اینکه فاصله این غار با غار P?lv?lgyi تنها 40 متر است.



ادامه مطلب...

  

برای دیدن آلبوم عکسها در لینک زیر کلیک کنید

آلبوم عکس من


88/12/19::: 12:57 ع
نظر()
عکس ،
  
  
نسخه جدید طرح درسهای آموزش غارنوردی (تهیه شده توسط بخش غارنوردی کارگروه کوه نوردی) در دو رده کارآموزی و پیشرفته در پایگاه خبری فدراسیون کوه نوردی برای دانلود قرار گرفته است، علاقمندان می توانند فایل پی دی اف طرح درسهای  
 را از بخش "طرح درس ها" در پایگاه خبری فدراسیون کوه نوردی دانلود کنند.

88/12/16::: 1:22 ع
نظر()
  

کوهنوردی به علت پرت شدن از قلعه جوشون ورزقان در آذربایجان شرقی جان باخت.
حسینقلی زاده مسئول روابط عمومی فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت:این کوهنورد که جزو اعضای 14 نفری گروه کوهنوردی سازمان نظام مهندسی استان بود براثر لغزیدن روی یخ ، از ارتفاع 50 متری قلعه جوشون به پایین پرت شد.
قلعه صخره ای و ییلاقی جوشون در 30 کیلومتری شمال غرب شهرستان ورزقان واقع است.
شهرستان ورزقان در 70 کیلومتری شمال شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

منبع : واحد مرکزی خبر


88/12/16::: 12:58 ع
نظر()
  
  

اصل اول: در زندگی، همه چیز عادلانه نیست، بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.
اصل دوم: دنیا برای عزت نفس شما اهمیتی قایل نیست. در این دنیا از شما انتظار می‌رود که قبل از آن ‌که نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید، کار مثبتی انجام دهید.
اصل سوم: پس از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان و استخدام، کسی به شما رقم فوق‌العاده زیادی پرداخت نخواهد کرد. به همین ترتیب قبل از آن‌که بتوانید به مقام معاون ارشد، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسید، باید برای مقام و مزایایش زحمت بکشید.
اصل چهارم: اگر فکر می‌کنید، آموزگارتان سختگیر است، سخت در اشتباه هستید. پس از استخدام شدن متوجه خواهید شد که رئیس شما خیلی سختگیرتر از آموزگارتان است، چون امنیت شغلی آموزگارتان را ندارد.
اصل پنجم: آشپزی در رستوران‌ها با غرور و شأن شما تضاد ندارد. پدر بزرگ‌های ما برای این کار اصطلاح دیگری داشتند، از نظر آنها این کار « یک فرصت» بود.
اصل ششم: اگر در کارتان موفق نیستید، والدین خود را ملامت نکنید، از نالیدن دست بکشید و از اشتباهات خود درس بگیرید.
اصل هفتم: قبل از آنکه شما متولد بشوید، والدین شما هم جوانان پرشوری بودند و به قدری که اکنون به نظر شما می‌رسد، ملال‌آور نبودند


  
  

ترکیب  تیم ملی کوه نوردی جهت صعود به قله دائولاگیری

پس از برگزاری هفت مرحله اردوی انتخابی و آماده سازی دائولاگیریتیم ملی کوه نوردی کشورمان به منظور صعود به دائولاگیری هفتمین قله مرتفع جهان به ارتفاع 8167 متر ، اسامی نفرات ترکیب نهائی این تیم اعلام شد.بنا برگزارش پایگاه خبری فدراسیون:  پس از فراخوان سراسری و حضور 42 کوه نورد از نقاط مختلف کشور در هفت مرحله اردو، در نهایت؛ 8 کوه نورد به عنوان نفرات اصلی و 2 کوه نورد به عنوان نفرات ذخیره ی تیم ملی انتخاب شدند که اسامی نفرات اصلی عبارتند از:

ایرج معانی از اردبیل-سیدواسع سیدموسوی از کردستان- مجید نعمت اللهی از لرستان -هادی صابری و سیدحسین صالحی از کرج ومحمد نادریان، ،سیدمحمود هاشمی و محمد نصیری از تهران

ضمن این که امین معین از همدان و حسین اصغری از گلستان به ترتیب به عنوان نفرات ذخیره اول و دوم انتخاب شدند.

شایان ذکر است: سرپرستی این تیم را محمود شعاعی رئیس فدراسیون به عهده دارد و جلال چشمه قصابانی به عنوان سرپرست دوم ، عظیم قیچی ساز مسئول فنی و دکتر علیرضابهپور به عنوان پزشک در ترکیب تیم ملی حضور خواهند داشت. ضمن اینکه عباس رنجبری نیز به عنوان مسئول تدارکات این تیم را همراهی خواهد کرد.

این تیم قرار است 25 اسفند ماه جاری ایران را به مقصد کشور نپال ترک کند تا در تلاشی که حدود 60 روز به طول خواهند انجامید قله  دائولاگیری را صعود کنند.

کوه دائولاگیری با 8167 متر ارتفاع بعنوان هفتمین کوه دنیا در منطقه عمومی آناپورناها و در شمال کشور نپال قرار دارد. در میان کوههای مرتفع نپال، دائولاگیری بزرگترین کوهی است که تماما در این کشور واقع شده، این کوه در شمال مرکزی نپال و شمالغربی شهر بخارا قرار دارد و از میان تنگه عمیق کالی کانداکی به سمت شرق آناپورنای هیمالیا گسترده شده. کلمه دائولاگیری به معنای کوه سفید می باشد.

یادآور می شود هیمالیانورد فقید کشورمان زنده یاد مهدی اعتماد فر، در بهار سال88 و در دومین تلاش مستقل برای صعود به این قله، متأسفانه جان به جان آفرین تسلیم کرد و تیم ملی کشورمان در جریان این صعود، یاد و خاطره وی را نیز گرامی خواهد داشت.

منبع: فدراسیون کوهنوردی

وبلاگ چرا کوهنوردی      

انتخاب این عزیزان وهمچنین انتخاب شایسته آقای عظیم قیچی ساز را به عنوان سرپرست فنی تبریک عرض می نمائیم.


88/12/12::: 5:20 ع
نظر()
  
  

پیست دیزین تعطیل شد!

مدیر مجموعه تفریحی، ورزشی و فرهنگی پیست بین المللی اسکی دیزین کرج گفت:‌ این مجموعه از امروز به علت باز نشدن محور شمشک به دیزین تعطیل شد.

در پانزدهم بهمن ماه امسال بر اثر ریزش بهمن در محور شمشک - دیزین که مرگ چند کوه نورد را در پی داشت، این محور بسته شد.

"‌قربانعلی سولقانی"‌ در گفت و گو با خبرنگار موج افزود:‌ این تعطیلی اجباری در پی آنچه وی آن را بی توجهی مسوولان منطقه در بازگشایی محور شمشک - دیزین خواند، صورت گرفت.

وی تاکید کرد: بسته بودن این محور ارتباطی که راه اصلی دسترسی اسکی بازان و علاقمندان این رشته ورزشی به مجموعه دیزین است، شمار مراجعه کنندگان به این پیست بین المللی را به طرز بی سابقه ای کاهش داد به نحوی که آمار مسافران آن تا 70 درصد کمتر شد.

به گفته وی، در پی کاهش مراجعه کنندگان به این پیست بین المللی، مربیان اسکی، هتلداران و کارکنان آن که شمار آنان به حدود 300 نفر می رسد، بیکار شدند. سولقانی افزود: برغم پیگیریها و تماسهای مکرر با مسوولان ذیربط تاکنون جواب قانع کننده ای در خصوص علت ادامه بسته بودن این محور ارتباطی ارایه نشده است.
وی گفت:‌ این در حالی است که فصل زمستان مهمترین زمان و اوج بهره برداری از طبیعت برفی این مجموعه است.

رییس اداره راه و ترابری شهرستان شمیرانات نیز در این زمینه گفت:‌ در پی شکایت بستگان فوت شده در حادثه محور شمشک - دیزین، بنا به دستور مقامات قضایی و فرمانداری شمیرانات این محور تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.

"‌ابوالفضل پور باقری"‌ افزود:‌ مسوولان و کارشناسان اداره راه و ترابری در پی بروز حادثه سقوط بهمن، کماکان در حال بررسی وضعیت ایمنی محور شمشک - دیزین هستند.وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین منابع مالی، مرمت، بازسازی و بخصوص ایجاد بهمن گیر با هدف ایمن سازی این محور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پیست بین المللی دیزین که دارای چهار خط تله کابین، دو خط تلی استیژ، هفت خط تلسکی یک نفره، 12 دستگاه بالابر ، سه دستگاه برفکوب، دو هتل، سه رستوران، درمانگاه و دو مدرسه اسکی است، در زمستانها بطور میانگین در هر هفته می تواند حدود پنج هزار اسکی باز و علاقمند به این رشته ورزشی را میزبانی کند.
این مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی در دامنه جنوبی البرز در فاصله 70 کیلومتری شمال شرقی کرج واقع است.

منبع:موج

کوه نوشت

 


88/12/11::: 4:0 ع
نظر()
  
  
   1   2      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ برای صعود به قله های آرارات ، آراگاتس و شاه داغی با ما تماس بگیرید شماره تماس : 04115244406 گروه کوهنوردی آذرجوان تبریز http://www.azarjavanmc.com


+ جهت صعود به قله های آراگاتس و آرارات و شاه داغی با ما تماس بگیرید
+ برگزاری صعود به قله آرارات آدرس: تبریز-خ ثقه السلام- روبروی بانک رفاه- طبقه دوم- دفتر گروه کوهنوردی آذرجوان تبریز تلفن های مورد نیاز:2350543-0411 رگجان09144060187 -قراجه داغی 09144024255 -صفا09141166904 تلفکس : 5244406-0411
+ صعود زمستانی آرارات گروه کوهنوردی آذر جوان تبریز در نظر دارد برنامه ای جهت صعود زمستانی به قله آرارات، به سرپرستی آقای صمد رگجان برگزار کند. تاریخ اجرای برنامه 17/11/88 الی 22/11/88جهت کسب اطالاعات بیشتر به سایت گروه کوهنوردی آذرجوان تبریز مراجعه نمائید و مدارک مورد نیاز و توضیحات بیشترhttp://www.azarjavanmc.com
+ آدرس کلوب ایدی http://solei2.cloob.com/
+ با سلان به همه دوستان عزیز با مطالب جدید به روز هستن
+ سلام گروه کوهنوردی آذرجوان تبریز مورخه 14-15 خرداد برنامه یخ نوردی در منطقه یخچال شمالی سبلان را برگزار می نماید .
+ عید نوروز رو به همه دوستان تبرک عرض می کنم بایراموز مبارک اولسون
+ با سلام به همه دوستا عزیز پیشاپیش عید نوروز را به همه شما تبریک عرض می نمایم اراک بازگشایی مسیر جدید به نام آذربایجان کرمان صعود قلل چوپار