سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستِ شریران، همچون مسافر دریاست که اگر از غرق شدن هم ایمن ماند، از ترسْ ایمن نیست . [امام علی علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
سلیمان قراجه داغی[368]
گزارشات و عکسهای کوهنوردان تبریز در مورد کوهنوردی سنگنوردی یخ نوردی و غارنوردی شماره تماس : 09144024255 ایمیل: Solei.sakhreh@gmail.com

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

پیوند دوستان
 
گروه اینترنتی جرقه داتکو کوه قاف آناپورنا گروه کوهنوردی آذرجوان تبریز سلیمان قراجه داغی چرا کوهنوردی...؟ تبریز کوه هم طناب دیواره بلند و انگشتان سرما زده حسن نجاریان کوهنورد اخبار کوهنردی کوه نوشت امید کوهستان دتا کوه تبریز کوه( دوچرخه سواری ) فرزند سبلان آپلود رایگان عکس آرام کوه ئاورین کوهنورد بوکانی چیلیک کلایمبینگ عکس آنلاین کوه نیوز کوهنوردان مریوان گروه کوهنوردی آلپ تبریز شبکه خبری صداقت فیلم و عکس کوهنوردی کوهنوردی، ورزش وسلامتی هیئت کوهنوردی استان همدان عشق کوهنوردی طبیعت دوست شیراز تک نورد سایت ابزار غارنوردی aerie پایگاه خبری کوهنوردی پایگاه اطلاع رسانی پزشکی کوهستان ایران رووش کرد سقز هئیت کوهنوردی استان آ.ش بخش بانوان هیئت کوهنوردی استان آ.ش هیئت کوهنوردی استان تهران خبرگزاری مهر ساوالان یا سبلان داغلی گرگر صخره 2 ع . رضا پور فدراسیون کوهنوردی فری متوو (سایت هواشناسی) گروه کوهنوردی پرستو باشگاه کوهنوردی اوج آپلود عکس آپلود عکس رقص طوفان نوبهار زندگی کوهنوردی ماگما ... فواد رضاپور دماوند ....حامد دشتی زاده گروه کوهنوردی وتوس ایستاده ام جون کوه گروه کوهنوردی هفت خوان کرج کانون کوهنوردان اوراز مهاباد بهسایت دره نوردی و غارنوردی پارس تولس

والری بابانوف

سنگ نوردی و کوه نوردی حرفه ای را از سال 1980آغاز کرده.او تا به حال بیش از 600صعود موفق داشته که بیشتر از200صعودآن با درجه سختی بالایی انجام گرفته.او هشت بار بر فراز قلل هفت هزار متری شوروی سابق ایستاده است،او دوقله "کوژونفسکایا(7108متر)" و "لنین(7134متر)" را بصورت سرعتی و در طول یک روز از بیس کمپ به بیس کمپ صعود کرده است، او در حدود 45 مسیربلند روی دیواره های مختلف کشور روسیه و در خارج از این کشور درآلپهای اروپا، یوسی میتی امریکا، آلاسکا و هیمالیا را در فصلهای تابستان و زمستان صعود کرده است.

»او از بعد از سال 1995 به عضویت باشگاه نخبگان فرانسه (GHM) در آمد.

»در سال 2002 از مدرسه کوه نوردی فرانسه –ENSA– فارغ التحصیل شد.

»او هم اکنون تنها مدرس روس مدرسه راهنمایان کشور فرانسه در شامونی است که دارنده دانشنامه بین المللی راهنمای حرفه ای UIAGM)) میباشد.

صعود های شاخص بابانوف

  • 1997- صعود لوتسه 8519متردرهیمالیا
  • 1999- صعود انفرادی و گشایش مسیردر جبهه شمالی"گراند ژوراس"در آلپ فرانسه
  • 1999- صعود انفرادی از مسیر جدید "مونت بارلی" در آلاسکا
  • 2000- صعود انفرادی و گشایش مسیرجبهه شمالی"مونت کانگ تگا 6799متر"در هیمالیا
  • 2001- اولین صعود "پیک مرو 6310متر" بصورت انفرادی در هیمالیا
  • 2003- اولین صعود قله "نوپتسه شرقی7084متر" از جبهه جنوب شرقی در هیمالیا
  • 2005- صعود جبهه جنوب غربی قله "مک کینلی6200متر" از مسیر جدید در آلاسکا
  • 2006- صعود انفرادی از مسیر جدید قله"چومو لونزوشمالی7200متر" از جبهه غربی در هیمالیا

»او در سالهای 2001،2000،1999و2003 نامزد دریافت جایزه کلنگ طلایی شد

والری بابانوف در سال 2002 به خاطر صعود قله "مروی مرکزی6310متر" و در سال 2004 به خاطر صعود قله "نوپتسه شرقی 7084متر" در هیمالیا شایسته دریافت جایزه کلنگ طلایی شناخته شد.

او از معدود کوه نوردان برجسته دنیا است که تا به حال دو بار موفق به دریافت جایزه کلنگ طلایی شده است.

منبع:

http://babanov.com/eng/e_personal/101.html


  
  
لیلا اسفندیاری به همراه عرفان فکری برای شرکت در یک دوره‌ی اکتشافی-آموزشی غارنوردی از هجدهم بهمن تا هشتم اسفند در شمال شرقی شبه قاره‌ی هند، روز جمعه 16 بهمن تهران را ترک می‌کنند.
عرفان فکری به خبر قلمرو کوهستانی ایران گفت: "در این گروه 22 غارنورد اروپایی، 2 غارنورد از ایران و 6 غارنورد هندی حضور دارند که به سرپرستی غارنورد نام‌آشنای انگلیسی، سایمون بروکس (Simon Brooks) در طول 20 روز حضورشان در این دوره از تعدادی از غارهای منطقه‌ی "مگالایا" در شمال‌شرقی هند بازدید می‌کنند. اعضای این گروه علاوه بر بازدید، برای اکتشاف گذرگاه‌های جدید در این غارها نیز تلاش خواهند کرد."
به گفته‌ی وی، 12 نفر از دریانوردان هندی برای آموزش فنون غواصی در کنار دیگر آموزش‌های مرتبط با غارنوردی در این دوره حضور خواهند داشت.
انجمن کوهنوردان ایران، باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند و گروه کوهنوردی لواسان پشتیبانی مالی این برنامه را بر عهده دارد.

  
  


دیواره علم کوه یک تیم 20 نفره متشکل از اعضای گروه کوهنوردی همت شمیران، چهارشنبه ظهر با هدف صعود دیواره‌ی علم‌کوه، تهران را به مقصد روستای رودبارک در کلاردشت استان مازندران ترک کرد.
مسوول روابط عمومی گروه کوهنوردی همت شمیران به خبر قلمرو کوهستانی ایران گفت: "دو نفر از اعضای این گروه به نام‌های بویه سادات‌نیا و سعید طاهری با همراهی 18 نفر از دیگر اعضا به عنوان تیم پشتیبانی چهارشنبه ظهر با قصد صعود دیواره‌ی علم کوه به شیوه‌ی سبکبار راهی رودبارک شدند. آنها صبح پنج ‌شنبه به همراه رسول نقوی، راهنمای نام‌آشنای منطقه‌ی تخت سلیمان راهی سرچال شدند، تا روز بعد لوازم موردنیاز را به محل بارگاه علم‌چال انتقال دهند."

ادامه مطلب...

  
  
      

مارکوس Bendler اتریش به بالا رفتن از پیروزی در Kirov ، روسیه
عکس از طاق مارکوس Bendler

ادامه مطلب...

  
  

شما چه فکر می کنید:

شارژ کردن باطری گوشی همراه بدون استفاده از شارژر با برگ درخت فقط کافی است از برگ های سبز درخت انجیر هندی برای شارژ کردن باطری موبایل خود استفاده کنید.  چندی پیش عده ای از مردم این روش را امتحان کردند و به  نتایج باورنکردنی  و  دلگرم کننده ای  رسیدند. اگر شما در یک جنگل هستید و شارژر موبایل همراهتان نیست فقط کافی است که دو عدد برگ درخت انجیر هندی پیدا کنید و کار تمام است . این یک ایده ای بسیار جالب و کارامد است.شما باید باطری گوشی را بیرون بیاورید و انتهای برگ درخت انجیر را مطابق عکسهای زیر روی پلیت های مثبت و منفی  باطری قرار دهید. بله شاید این قضیه باورکردنی نباشد ،چنانچه دانشمندان هم این امر را شایعه ای بیشتر ندانستند تا اینکه با چشمان خود دیدند و قبول کردند که این شایعه واقعیت دارد.طوری که در حال حاضر بسیاری از هلدرهای موبایل برای شارژ باطری از این روش استفاده می کنند. طبق نظر گیاهشناسان این برگها انرژی دوجانبه یا متقابل را تبدیل به انرژی الکتریکی می کنند. و این امری است ممکن. دانشمندان گیاه شناس می گویند این قضیه در دست تحقیق بیشتر قرار دارد.  

 

ادامه مطلب...

  
  

از کدام ابزار حمایتی استفاده می کنید؟ (نظرسنجی سایت 8a.nu)

 نتیجه نظرسنجی سایت 8a.nu

گری گری = ???

ATC (ترمز اشتیت) = 19?

ریورسو = 11?                

سینچ = 6?

دیگر ابزارها = ??

هشت فرود = ??

ابزار کنترل شونده = ??

 

منبع: سایت تخصصی 8a.nu

برگردان: سعید رشیدی نوین


  
  

قسمت دوم :
در ماه سپتامبر مچ پای پاول بهترین سنگ نورد گروه صدمه دید، و در بقیه ی سال ????دیگران کار زیادی انجام ندادند آن ها در روز شکرگزاری  به ارتفاع ??? متر « برج کله شق ( dolt tower ) رسیدند. جالب ترین قسمت این تلاش رسیدن بوقلمون و شراب سفید به « طاقچه ی داس » بود هاردینگ و گروهش بیش از یک سوم مسیر را تمام کرده بودند . اما دیواره ها و کلاهک های صاف در بالاتر خود نمایی می کردند و برهمه آَشکار بود که مشکل حمل و نقل تازه آغاز شده . تنها راه عملی حمل وسایل کشیدن آن ها بر پشت یا کشیدن از طاقچه های بالاتر با دست بود. هر دو روش دشوار بود و وزن وسایل را در هر حمل به ??-??کیلو محدود می کرد. همچنین هر چه طناب ها بالا و بالاتر می رفت ، با افزایش نیاز خود حمل کننده ها به آب و غذا  ،مقداری که می توانستند به صعود کنندگان بالا برسانند کمتر می شد.

ادامه مطلب...

  
  

قسمت اول

 

ال کاپیتان ( elcapitan ) قله ای است به ارتفاع ???? متر در دره ی یوسه میتی ( Yosemite )

کالیفرنیا . جبهه ی جنوب غربی و جنوب شرقی این قله دیواره های عظیمی را به وجود آورده اند که ????متر ارتفاع داشته و شامل طول های متعددی با درجه ی سختی شش و ( A3 )می باشند . محل تلاقی این دو جبهه « دماغه » ال کاپیتان را به وجود آورده که در زیر گزارشی ازنخستین صعود آن را می خوانید .""


ادامه مطلب...

  
  
 

هفذهمین صعود سراسری به قله بزقوش سراب

    صعود سراسری سال 87 بزقوش

به اطلاع هیاتهای  و گروهها کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان

می رساند:

بمناسبت سی یکم سالگرد پیروزی انفلاب

زمان برگزاری 9 بهمن ماه ??

پذیرش مهمانان 8 بهمن ماه 88

مکان پدیرش: باشگاه تختی سراب  هیات کوهنوردی

شماره های تماس:

09144318993 – جلالی

09144310061 – زارع نسب

روابط عمومی هیات کوهنوردی سراب


  
  
<      1   2   3      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ برای صعود به قله های آرارات ، آراگاتس و شاه داغی با ما تماس بگیرید شماره تماس : 04115244406 گروه کوهنوردی آذرجوان تبریز http://www.azarjavanmc.com


+ جهت صعود به قله های آراگاتس و آرارات و شاه داغی با ما تماس بگیرید
+ برگزاری صعود به قله آرارات آدرس: تبریز-خ ثقه السلام- روبروی بانک رفاه- طبقه دوم- دفتر گروه کوهنوردی آذرجوان تبریز تلفن های مورد نیاز:2350543-0411 رگجان09144060187 -قراجه داغی 09144024255 -صفا09141166904 تلفکس : 5244406-0411
+ صعود زمستانی آرارات گروه کوهنوردی آذر جوان تبریز در نظر دارد برنامه ای جهت صعود زمستانی به قله آرارات، به سرپرستی آقای صمد رگجان برگزار کند. تاریخ اجرای برنامه 17/11/88 الی 22/11/88جهت کسب اطالاعات بیشتر به سایت گروه کوهنوردی آذرجوان تبریز مراجعه نمائید و مدارک مورد نیاز و توضیحات بیشترhttp://www.azarjavanmc.com
+ آدرس کلوب ایدی http://solei2.cloob.com/
+ با سلان به همه دوستان عزیز با مطالب جدید به روز هستن
+ سلام گروه کوهنوردی آذرجوان تبریز مورخه 14-15 خرداد برنامه یخ نوردی در منطقه یخچال شمالی سبلان را برگزار می نماید .
+ عید نوروز رو به همه دوستان تبرک عرض می کنم بایراموز مبارک اولسون
+ با سلام به همه دوستا عزیز پیشاپیش عید نوروز را به همه شما تبریک عرض می نمایم اراک بازگشایی مسیر جدید به نام آذربایجان کرمان صعود قلل چوپار